Etiske retningslinjer i Abena koncernen

Abena giver nu mulighed for at indberette alvorlige forhold eller mistanke herom, f.eks. økonomisk kriminalitet, alvorlig brud på arbejdssikkerhed, fysisk vold eller seksuelle krænkelser.  
Er du Abena medarbejder, forretningspartner eller på anden måde tilknyttet Abena, kan du benytte Abenas Whistleblower Hotline til indberetning af formodet uetisk adfærd.


 

For at sikre en professionel håndtering af indberetningerne, samarbejder vi med GotEthics, som modtager indberetningerne. Din indberetning bliver herfra videresendt til Abena. Du bestemmer, om din indberetning skal sendes til Abenas bestyrelsesformand, vores CEO eller Abenas interne revision. Uanset hvem du sender til vil de sikre at din indberetning bliver behandlet.

 

Du kan føle dig helt tryg, når du kontakter den Whistleblower Hotline. En indberetning, som er lavet i god tro, vil aldrig få negative konsekvenser for dig, eller få ansættelsesretlige konsekvenser. Hotlinen må ikke misbruges og ubegrundede indberetninger, som kun har til formål at skade eller så tvivl om kollegaer eller tredje part, kan føre til disciplinære sanktioner og muligt retsligt efterspil.

De informationer du videregiver bliver behandlet fortroligt. Det er også muligt at lave en indberetning anonymt, og disse henvendelser bliver behandlet på samme måde som øvrige henvendelser.

Alle personlige data bliver behandlet i henhold til gældende lovgivning omkring behandling af persondata og bliver kun anvendt i behandlingen af den indberettede sag.


Sådan bruges Abenas Whistleblower Hotline

  • Din indberetning bliver altid behandlet fuldt fortroligt
  • Du kan vælge at være anonym
  • Mistanke, som meddeles i god tro, vil aldrig have negative konsekvenser for dig
  • Uanset hvad du indberetter, vil din indberetning blive behandlet professionelt
  • Vi følger altid op på indberetninger
  • Al kommunikation foregår via systemet så gem dit sagsnr. samt password.

 

keyboard_arrow_up
Loading...